Ақмола облысы.
Қорғалжын ауданы.
Қорғалжын ауылының
«Балауса»
балабақшасы мемекеттік мекемесіның
әдіскері Мусабаева
Кульзайраш Жуматаевна
«Еліміздің ереңі-бүгінгі жас ұрпақтың
қолында,
ал
жас ұрпақтың тағдыры ұстаздардың қолында»
Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев
Заманауи ақпараттық-білім беру ортасы:дәстүр
және инновация.
Балабақша кезеңнен болашақ
тұлғанын, еліміздің келешек азаматының ірге тасы қаланады. Заманға лайық тәрбие
мен білім беруде-жаңа
технологияларды,тың идеялар мен шығаршылық,инновациялық жаңашылықты қажет етеді.Өскелең
жас ұрпақты тәрбиелеу мәселесі қазіргі заманымыздың өзекті мәселердің бірі. XXI
ғасыр-қарыштап дамыған білім ғасыры. Ғылым мен білімнің дамуына қызмет
ету-еліміздің болашағына қызмет ету.Заманның ағымына сай ақпараттар ағыны үздіксіз өсіп жатқан
оқытып-үйрету тиімділігін арттыру –негізгі мәселелердің бірі . Қоғамның бүгінгі басты бағыттарының бірі-білім беру
үрдісін ақпараттандыру.Білім беруді ақпараттандыруды ақпараттық қоғам
жағдайында жоғары деңгейдегі өмірге адамды даярлау үрдісі. Қазақстан
Республикасы «Білім туралы» Заңында
еліміздің білім беру жүйесінің басты міндеттері атап көрсетілген. Соның
бірі-білім беру жүйесін ақпараттандыру,оқытудын жаңа технологиясын енгізу,бүкіл
әлемдік коммуникация желісіне шығу. XXI ғасырда ақпараттандыру қоғам
қажеттілігін қанағаттандыру үшін білім беру саласында компьютерлік техниканы,интернетті,компьютерлік
желіні,электрондық және телекоммуникациялық құралдарды,электрондық оқулықтарды
оқу үрдісінде тиімді пайдалану арқылы білім сапасын көтеру. Кез келген сабақта
электрондық оқулықты пайдалану оқушылардың танымдық белсенділігін арттырып қана
қоймай, логикалық ойлау жүйесін қалыптастыруға, шығармашылықпен еңбек етуіне
жағдай жасайды. Заманауи технологиялық
құралдарды әртүрлі іс-әрекеттерде пайдалануға дағдыландыруда
балалардың ақпараттық мәдениеті мен құзіреттілігін
қалыптастыру білім беру жүйесін ақпараттандырудың ең негізгі
мақсаты.Осы мақсатты орындау барысында ақпаратты технологияларды білім беру жүйесінде пайдалану, мектепкке дейінгі
ұйымдарда, бастауыш білім беру жүйелерінің оқу тәрбие үрдісінде кеңінен пайдалану және
балалардың ақпараттық мәдениетті мен құзреттілігін қалыптастыруда жаңа дәстүрлі
және инновациялық әдістерді қолдану қажет. Ақпараттық
мәдениет –компьютермен дұрыс жұмыс істей
білу, кез-келген ақпарат көзін анықтамалықтарды,сөздіктерді, энциклопедияларды,теледидар
бағдарламаларын дұрыс пайдалану деген сөз. Жаңа
қоғамның жаңа технологиясын пайдаланып,онымен балалардың
қызықтыру,оқыту,үйрету,болашақ ұрпақтың
таным мүмкіншіліктерін жүзеге асырып,өзінің алдынғы мақсатын орындауына
көп септігін тигізеді. Тәрбие мен білімнің негізі мектепке дейінгі кезеңнен
басталады.Тәрбиенің субъективті факторы, бала тұлғасын сомдайтын ұстаз- тәрбиешінің
жеке басы және тұлғалық қасиетін қалыптастырып дамытатын отбасы.Заманауи дамудың кезеңдеріне байланысты туындап жатқан
мәселелер, өзгерістер, жаңарулар жалпы педагогикалық ғылымның күрделі бөлімі
отбасы педагогикасының алдына жаңа міндеттер жүктейді. Баланың бойында
ақпараттық құзыреттілікті қалыптастыру отбасы мен балабақша тәрбиешілерінің міндеті.Қорғалжын
ауданының «Балауса»балабақшасында
баланың бойында ақпараттық құзыреттілікті қалыптастыруда отбасымен
қарым-қатынас бағытында жұмыстар жүргізіліп келеді. Ата-аналардың қатысуымен жаңа
ақпараттық құралдарды пайдалану тәжірибесінде балалардың білім,білік дағдыларын
қалыптастыруда заманауи әдістермен сабақтарда өткізді.
Мектеп жасына дейінгі балаларды дамытуына тұлғаның ішкі дүниесі мен оның қыр сырын
анықтап, мүмкіншіліктері мен қабілетінің жағдай туғызу қажет.
1.«Компьютермен таныс болайық» сабағында балалардың
жас шамасына сәйкес компьютер туралы қарапайым түсінік беріледі. Компьютермен
жұмыс кезінде баланың ойлау қабілетін дамиды. Компьютермен жұмыс жасау кезінде
ережелерді қатаң сақтау керектігі
ескертіледі. 2.«Телефон» ойын арқылы байланыс қызметі
жұмысымен танысады.
3.Бейнетаспа арқылы «Телеграф» мекемесіндегі байланыс қызметкерлерінің компьютермен жұмыс
жасау сәтін көрсетеді.
4.Кесте бойынша компьютердің бөліктерімен
таныстырады. 5. Аудио кіпаптар арқылыді сөйлеуді дамыту саласында қазақ ертегілер кейіпкерлерімен таныстыру.
Педагог-тәрбиешілері инновациялық және
ақпаратты коммуникациялық технологияларының тиімдісін тандап алып қолдануының
маңызы зор. 6.
Интерактивті әдістерді пайдалану кезінде педагогтың белсенділігі баланың белсенділігіне орын береді. Ал педагогтың
тасырмалары олардың инициативасы үшін жағдай жасаушы болады.
Заман ағымына қарай жаңа
дәстүрлі және инновациялық әдстердерді қолданып, балаларға бағыт көрсете
отырып, күнделікті сабақта ақпарат құралдарын қолдана алады.Білім беру
ортасында тәрбие білім алып жатқан бүлдіршіндерде өздерінің қабілеті мен
қабылдағыштығы жағынан болашағына зор үміт күттіреді.Жаңа қоғамдағы жаңалыққа, жаңа
технологияны білуге,үйренуге және меңгеруге ынталы, әсіресе компьютерге деген
талпыныстары өте күшті.Сондықтанда мектеп жасына дейінгі балалардың ой-өрісін,
білім дағды деңгейлерін кеңейту,сана-сезімін таным әрекетін дамыту,өз бетінше
талпынып ақпарат жинау белсенділігін қалыптастыруда отбасы мен балабақша арасындағы
қарым-қатынастың маңызы зор болмақ.
Қортындылай келе «Өнер-білім
бұлағы,білім-өмір шырағы»-деген сезімді жүректеріне жастайынан ұялатсақ ,
еліміздің келешегі тірек тамыры берік болары анық.
Келешек елдің тірегі-білімді ұрпақ десек,жаңа заман
талабы-баланың білімге өз бетінше талпынысы мен шығармашылық қабілеті.
Қолданған
әдебиет
1.
Мектепке дейінгі
тәрбие стандарттарын дайындау мәселелері жөніндегі халықаралық конференцияның
материалдары 2007
2. Білімдегі жаналықтар № 2,2012
3. Мұғалім журналы №
3, 2012
4. Отбасы және балабақша №4,2010
5. Балабақша тәрбиелеу және оқыту №1,2017
Заманауи
ақпараттық-білім беру ортасы: дәстүр және инновация.
Мусабаева Кульзайраш Жуматаевна
abdullina-amina@mail.ru
«Балауса» балабақшасы мемекеттік
мекемесі Ақмола облысы.Қорғалжын ауданы.Қорғалжын ауылы
Мақала мәтіні (1)мектепке дейінгі
тәрбие стандарттарын дайындау мәселелері жөніндегі халықаралық конференцияның
материалдары.
Мақала мәтіні (2)
Мұғалім журналы
Мақала мәтіні (3) Отбасы
және балабақша
Мақала мәтіні (4) Білімдегі жаналықтар
Мақала мәтіні (5) Балабақша тәрбиелеу және оқыту
Аннотация
Мектепкке дейінгі
ұйымдарда, бастауыш білім беру
жүйелерінің оқу тәрбие үрдісінде кеңінен
пайдалану және балалардың ақпараттық мәдениетті мен құзіреттілігін
қалыптастыруда жаңа дәстүрлі және инновациялық әдістерді қолдану қажет.
1.«Компьютермен
танысайық» сабағында балалардың жас шамасына сәйкес компьютер туралы қарапайым
түсінік беріледі.
2.«Телефон» ойын
3.Бейнетаспа арқылы «Телеграф» мекемесіндегі жұмысы туралы ақпарат беру
4.Кесте бойынша
компьютердің бөліктерімен таныстыру. 5. Аудио
кіпаптар арқылыді сөйлеуді дамыту
6. Интерактивті
әдістерді пайдалану.
В дошкольных учреждениях, в системе начального обучения и
воспитания надо широко использовать традиционные методы и инновационные технологии для развития информационной
культуры и способностей детей.
1. «Знакомство с компьютером» на занятии дети знакомятся с
элементарными знаниями.
2. Игра «Телефон».
3. Видеоролик «Телеграф»
4. Знакомство в игровой форме с компьютером.
5. Развитие речь с попмщью аудио книг.
6. Интерактивная доска.
New traditional
and innovative methods of pre-school institutions, primary education system
should be used in the educational process. As well as the methods of this
information is necessary to the development of culture and competence of
children.
1.
Commenting
on the age of the children get acquainted with the computer classes.
2.
“Telephone”
game
3.
“Telegraph”
game
4.
Using
the table to present the parts of the computer
5.
Developing
of childrens’ speech using audio books
6.
Using
interactive methods